1402/12/29        
صفحه اصلی | فروشگاه | | ارتباط با ما | درباره ما | پرداخت وجه | English
         
آخرین فرصت های شغلی

لیست کارجویان منتخب
کارجویی انتخاب نشده
 

سوال و جواب مراجعين

راهنمايي : جهت پيداكردن اطلاعات مورد نياز خود از كليد تركيبي زير  استفاده نماييد   F+Ctrl

يا  از كليد جستجوي بالاي صفحه استفاده كنيد

كاربران محترم توجه فرماييد با توجه به گذشت زمان و از آنجايي كه بعضي از پاسخها ممكن است با ابلاغ دستورالعمل هاي جديد تغييراتي داشته باشد هرجا ابهام يا ايرادي را در پاسخ مشاهده نموديد حتما در ارتباط با ما جهت اصلاح وكمك به ساير بازديد كنندگان اعلام نماييد             با تشكر مشاور سايت

 

 

 

 

Date : 27 آذر 1391
23
و 08 دقیقه

 

سعید حسنی

name :

 

 

 

email :

 

 

قرارداد کار

subject :

باسلام بنده پنج سال هست که دریک کارخانه بصورت قراردادی نگهبان هستم وقراردادآخر بنده سه ماهه بود که چهل و پنج روز قبل از اتمام آن بعلت حادثه در محل کارم به چهار ماه استعلاجی رفتم ودو ماه پس از پایان آخرین قرار دادم به سر کار قبلی خود بازگشتم و اکنون بیست روز میشود که بدون امضا هرگونه قراردادی مشغول کار هستم سوالم این است که آیا کارفرما بدلیل عدم انعقاد قرارداد بامن موظف به استخدام دائم بنده میباشد ودر کل حکم قانون دراین راستا چیست ؟ باتشکر

message :

       

 

با سلام

قانون كار در اين مورد دستور دقيقي نداده و معمولا به نظر هيات هاي تشخيص و حل اختلاف اداره كار منطقه منوط مي گردد البته به شرطي كه عدم تمديد قرارداد در آخرين قرارداد پيش بيني نشده باشد كه معمولا" ذكر مي شود در صورت عدم تمديد قرارداد يك دوره بر اساس آخرين قرارداد تمديد مي گردد .

 

 

 

 

Date : 26 آذر 1391
00
و 03 دقیقه

مهدی بیابانی

name :

 
 

email :

 

بیمه بیکاری

subject :

با سلام،من مدت 8 ماه در یک کارخانه کار می کنم و کل سابقه کارم همین 8 ماه است،متاهل هستم،اگر مرا بیرون کنند بیمه بیکاری به من تعلق می گیرد؟چه مدت؟ممنون

message :

 

 


 

با سلام

با 8 ماه سابقه در صورتي كه قرارداد يك ساله داشته باشيد و قبل از موعد پايان قرارداد شما را بيرون كنند با شكايت مي توانيد متقاضي بيمه بيكاري شويد اما در صورت پايان قرارداد در 8 ماه بيمه بيكاري تعلق نمي گيرد

 

محمد اردستانی

name :

 
 

email :

 

احیا سوابق

subject :

باسلام من به مدت 6 سال در دامداری پدر خود کارکرده ام اما بیمه نبوده ام آیا امکان احیا سوابق من وجود دارد؟ در صورت امکان چه مبلغی باید به عنوان حق بیمه پرداخت شود؟

message :

 

 

 

 در صورتي كه دامداري شما ليست بيمه يا بازرسي نداشته حداكثر تا يكسال قبل را شايد بتوانيد تقاضا و با جرائم آن پرداخت نماييد در غير اينصورت معمولا سازمان تامين اجتماعي از قبول سوابق گذشته امتناع مي نمايد.

 

 

 

سارا سارایی

name :

 
 

email :

 

حق اولاد به خانمها

subject :

با سلام. خانمی هستم که در شرکتی با سابقه 5 سال بیمه مشغول به کارم.همسرم کارمند قراردادی علوم پزشکی است و بیمه است و حق اولاد میگیرد.آیا ق اولاد به من نیز تعلق میگیرد؟؟ کلا حق اولاد برای خانها هم محاسبه میشود؟؟

message :



طبق مصوبه هيات دولت در مهر 1390  حق اولاد به تمام زنان شاغل تعلق مي گيرد

 

 

مرتضی اسدی

name :

 
 

email :

 

سوابق بیمه

subject :

سلام. ببخشید پدر من از سال 1355 شروع به کار در کارگاه نانوایی کرده و بیمه بوده میخاهد سوابق را یک جا جمع کند.لطفا راهنمایی کنید.

message :

 
ايشان جهت جمع آوري سوابق مي توانند به آخرين شعبه كه ليست بيمه ارسال مي كرده اند مراجعه و فرم تجميع سوابق تكميل نمايند اما راه آسانتر مراجعه به سايت تامين اجتماعي در لينك ذيل مي باشد.

 

http://www.tamin.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=3&Id=1174

 

 

مسعود

name :

 
 

email :

 

شغل ؟

subject :

سلام با اين اوضاع به نظر شما با 30 ميلون سرمايه چه كاري ميشه انجام داد ؟

message :

 


با پول به هر مقداري كارهاي زيادي مي توان انجام دادمهم اينست كه شما روحيه چه كارهايي را داشته باشيد و چقدر صبر براي كسب درآمد داشته باشيد

در كل اين يك سوال جامع است كه يك مشاوره حضوري مي تواند به شما كمك نمايد

 

 

Date : 20 دی 1390
12
و 28 دقیقه

محمود رضایی

name :

 

m.salar159@gmail.com

email :

 

استعلاجی

subject :

سلام کارگر رسمی با ده سال سابقه هستم و کارفرما در حال حاضر به هیج عنوان به بنده مرخصی نمیدهد . جند روز قبل به علت بیماری طبق دستور پزشک یک روز مجبور به استراحت شدم . کارفرما علارغم گواهی دکتر میگویید ما مرخصی استعلاجی نداریم و حتی حاضر نیست ار مرخصی استحقاقی کم کند و تامین اجتماعی هم میگوید زیر سه روز قبول نیست و حالا این یک روز را کارفرما غیبت زده و باعث دردسر شده است . لطفا راهنمایی فرمایید استعلاجی کمتر از سه روز چه اتفاقی میافتذ .

message :

 


مرخصي كمتر از سه روز را بايستي از مرخصي استحقاقي خود استفاده نماييد اما در صورتي كه كارفرما نامه دكتر را نمي پذيرد و غيبت شما خسارت مالي يا احتمالا" با توجه به قرارداد باعث اخراج مي گردد مي بايست به اداره كار شهرستان مراجعه نماييد .

 

 
 

Date : 17 دی 1390
09
و 12 دقیقه

نازلي كاريزي

name :

 

 

 

 

مهسا- ا

name :

 
 

email :

 
 

subject :

با توجه به اینکه در یک کارگاه مشغول به کار هستم میخواهم طبق نظر کارفرما از ماده 80 استفاده کنم اما الان باید به موسسه کاربابی مبلغی پرداخت نمایم تا نامه معرفی برای اداره کار بگیرم در صورتی که من خودم این کار رااز طریق موسسه کاریابی پیدا نموده ام خواهسمندم مرا راهنمایی کنید. با تشکر

message :



اگر منظور شما اينست كه اين كار را از طريق كاريابي پيدا نكرده ايد از آنجايي كه اطلاعات آماري اشتغال هم اكنون توسط مراكز كاريابي جمع آوري مي گردد لذا همانگونه كه شما براي معامله يك خانه يا ماشين حتي با آشنايان خود مي بايستي حتما" به محضر مراجعه و هزينه هايي را متحمل شويد براي استفاده از اين تسهيلات نيز بايستي توسط كاريابي به كارفرما معرفي و هزينه آنرا بپردازيد اما در مواردي كه كار توسط خود كارجو شناسايي مي گردد طبق بخشنامه وزارت كار بجاي مبلغ 165 هزار تومان شما مبلغ 140 هزار تومان مي پردازيد.

 

 

faryad.dark

name :

 
 

email :

 

مشاوره

subject :

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من در یک شرکت خصوصی نزدیک به 5 سال میباشد که مشغول به کار میباشم و تاکنون هیچ گونه قراداد فی مابین امضا نشده....و همچنین هیچگونه سنواتی در طی این چندین سال پرداخت نشده ..اکنون شرکت در حال بستن قرارداد با اینجانب میباشد.....با توجه به اینکه سنوات من پرداخت نشده در صورت امضاقراردادبه مدت سه ماه پایان سال وضعیت شغلی من به چه شکل میباشد...آیا در حین قرارداد باید تسویه حساب کامل طی چندین سال گذشته انجام شود یا خیر؟....مدت ایام مرخصی طلبکاری اینجانب به چه شکل محاسبه میشود؟....در صورت بستن قراردادسه ماهه پایان سال واتمام آن به منزله اخراج این جانب میباشدلطفا بفرمایید که راه حل مناسب برای این مشکل چه میباشد....؟؟؟؟!!!!!!با تشکر و قدردانی فراوان

message :



نوع برخورد شما با اين موضوع بستگي به رابطه كاري شما با كارفرما و پيش بيني از آينده كاري تان دارد

نداشتن قرارداد به نفع كارگر مي باشد زيرا نداشتن قرارداد كار موقت به منزله غير موقت بودن قرارداد شما مي باشد كه مانع از اخراج بدون دليل شما خواهد شد اما در صورتي كه لازم است قرارداد ببنديد حتما" قبل از آن نسبت به تسويه كامل مطالبات خود اعم از عيد ، سنوات ، مرخصي هاي مانده و .. اقدام نماييد يا در صورت عدم توان كارفرما در تسويه آنها هم اكنون در قرارداد ذكر شود كه اين مطالبات چگونه و به چه مقدار است از سويي بدانيد كه در صورت اخراج شما هم اكنون و مطرح شدن شكايت در اداره كار كارفرما مي بايست يا شما را برگشت به كار نموده يا با پرداخت سنوات بيشتر شما را راضي به تسويه حساب نمايد البته همه اينها بستگي به مدارك و مستندات ارائه شده به هيات تشخيص دارد .

  

صورعباسی ونجانی

name :

 
 

email :

 

من دنبال شغل مناسب هستم

subject :

باسلام من دانشجوی کارشناسی رشته مکانیک طراحی جامدات هستم و به دلیل مشکلات مادی دنبال یک شغل مناسب هستم.شغلی که در هفته سه روز بتوانم به دانشگاه بروم. در صورتی که به من کمک کنید مچکرم میشم.

message :


پيدا كردن كار پاره وقت براي دانشجويان فني كمي سخت است مخصوصا اگر وضعيت خدمت سربازي آنها نيز مشخص نباشد مگر در مشاغل غير فني مانند فروشندگي يا بازار يابي و ..

فعلا " توصيه به ثبت نام در سايت كاريابي مي گردد .

 

تصدیقی

name :

 
 

email :

 

تامین اجتماعی

subject :

باسلام و احترام پیشاپیش از زحمات شما بزرگوا تشکر می نمایم. 1- من در ساعت 82 دارای شرکتی بودم که به علت مشکلات مالی شرکت را منحل کردم و کلاً 6 ماه حق بیمه خود و یکی از کارمندان را پرداخت نمودم. بعد از آن آخرین پرداخت حق بیمه حدوداً 1 سال بعد شرکت را منحل کردم: آیا باید به تامین اجتماعی اطلاع می دادم؟ در حال حاضر چه باید کرد و چه مشکلات و راه هایی وجود دارد؟ 2- در زمانی که حق بیمه خود را در شرکت نپرداختم و زمان هایی که به صورت پروژه ای کار کردم، حق بیمه توسط هیچ جایی پرداخت نشده است، چگونه می توانم حق بیمه زمان هایی که پرداخت نکرده ام را پرداخت نمایم تا مدت زمان بازنشستگی تکمیل شو؟ باتشکر از شما

message :



بهتر است در هنگام جابجايي يا انحلال يك شركت بمنظور توقف كد كارگاه (حقوقي) به شعبه تامين اجتماعي اطلاع داده شود اما در عين حال مهمتر از آن اينست كه از آخرين ماهي كه ليست بيمه ارسال نموده ايد حتما" ترك كار براي افراد ليست درج نموده باشيد در غير اينصورت تا زمان اولين بازرسي يا اخطار بدهي بدهكار و جريمه خواهيد شد بهتر است با كد بيمه خود به شعبه مراجعه نموده و از مسئول پرونده خود پيگيري نماييد .

2- معمولا" پرداخت بيمه براي دوره هايي كه ليست ارسال نشده به آساني انجام نمي شود مگر در شرايط خاص در كارگاههايي كه سابقه بازرسي و ليست بيمه نداشته اند با تشخيص بازرس آنهم حداكثر يكسال قبل .

 

صورعباسی ونجانی

name :

 
 

email :

 

من دنبال شغل مناسب هستم

subject :

باسلام من دانشجوی کارشناسی رشته مکانیک طراحی جامدات هستم و به دلیل مشکلات مادی دنبال یک شغل مناسب هستم.شغلی که در هفته سه روز بتوانم به دانشگاه بروم. در صورتی که به من کمک کنید مچکرم میشم.

message :


رزومه شما دريافت شده و در بانك اطلاعاتي مراجعين غير حضوري اين مركز ثبت گرديده است اما اولويت معرفي به كار اين مركز ابتدا مراجعين حضوري كه مشاوره شده اند و سپس مراجعين غير حضوري ، سايت و تلفني است.

  

 

وحيد مهرانپور

name :

 
 

email :

 

واريز بيمه از دو كارگاه

subject :

آيا واريز حق بيمه از دو كارگاه متفاوت قانوني مي باشد ؟ و اينكه در سابقه بيمه لحاظ ميشود ؟

message :

 


يك شخص مي تواند همزمان براي بيش از يك كارفرما شاغل باشد و واريز حق بيمه از دو يا چند كارگاه منافات قانوني ندارد اما لازم است بدانيد واريز از بيش از يك كارگاه تاثيري در سابقه كاري شما نداشته و فقط ميانگين ميزان پرداخت حق بيمه شما را افزايش مي دهند مانند اينكه در يك كارگاه دو برابر حقوق گرفته و حق بيمه پرداخت نماييد.

 

 

Date : 2 بهمن 1390
13
و 22 دقیقه

سالومه

name :

 
 

email :

 
 

subject :

با سلام اینجانب به مدت 8 ماه به طور تمام وقت در شرکتی کار کرده ام اما به دلیل مشغله تحصیلی تصمیم به استعفا گرفتم، آیا در تسویه حساب سنوات و عیدی به من پرداخت خواهد شد یا به دلیل سابقه کمتر از یکسال یا استعفا از دریافت این وجوه محرومم؟ با تشکر از کمک شما

message :

 

 طبق مصوبات هيات وزيران در سال 1388  سنوات و عيدي براي كاركرد كمتر از يكسال نيز با توجه به مدت كاركرد محاسبه و پرداخت مي شود توجه شود اين مورد بعلت پايان دوره 5 ساله مصوبه از بهمن 92 تعليق گرديده و فقط شامل افراد با حداقل يكسال سابقه مي شود

 

 

 

Date : 5 بهمن 1390
22
و 54 دقیقه

حسین توسلی

name :

 
 

email :

 

لیست بیمه

subject :

چگونه می توان برای کسی که بالاتر از حداقل حقوق دستمزد دریافت می کند در لیست بیمه حداقل حقوق را رد کرد و با مابه التفاوت چه کار باید کرد؟

message :

 


 

با سلام

شما در ليست بيمه نمي توانيد كمتر از حقوق پايه قانون كار اعلام شده درج نماييد اما براي درج بالاتر از اين مبلغ هيچ محدوديتي نداريد و به نسبت مبلغ درج شد شما بايستي به سازمان تامين اجتماعي حق بيمه پرداخت نماييد (30٪)  البته هر سال سقف مبلغ حق بيمه نيز مشخص مي شود.

 

 

 

Date : 5 بهمن 1390
20
و 47 دقیقه

عطا یاری

name :

 
 

email :

 

استفاده از خوابگاه

subject :

بنده به مدت 5 سال است که برای یک شرکت به صورت غیر بومی کار میکنم که در طول این مدت از خوابگاهی که برای اسکان من در نظر گرفته بودند استفاده می کردم. ناگهان در طول یک هفته از طرف شرکت گفتند که از این به بعد نمی توانی از خوابگاه استفاده کنی. و من نیز به دلیل نداشتن محلی برای اسکان ، بصورت شفاهی چند روزی مرخصی گرفتم تا مشکل اسکان برطرف شود. شرکت نیز این چند روز را غیبت لحاظ کرده. میخواستم بدانم آیا در این مورد قانونی هست که من بتوانم از شرکت حق و حقوقی طلب کنم؟ ضمنا شرکت قول داده بود مبلغی به عنوان وام کمک هزینه مسکن در اختیار من قرار دهد که از این کار نیز امتناع کرد. با تشکر از راهنمایی شما.

message :

 

 اولا" دادن محل اسكان به كارمند بستگي به قرارداد شما دارد اگر در قرارداد كارفرما اين تعهد را داده است شما مي توانيد مطالبه كنيد در غير اينصورت اين تسهيلات جزو مزاياي غير مستمر شما محسوب شده و شما نمي توانيد خواستار تمديد آن باشيد.

ثانيا" گرفتند مرخصي به عرف موجود در شركت شما بستگي دارد اگر نياز به درخواست كتبي بوده قاعدتا" عملكرد شما غيبت  محسوب مي شود.

ثالثا" قولهاي شفاهي مطالبه قانوني براي شما احراز نمي نمايد قرارداد كار شما مهمترين سند مطالباتي شما مي باشد.

 

 

 

Date : 5 بهمن 1390
22
و 54 دقیقه

حسین توسلی

name :

 
 

email :

 

لیست بیمه

subject :

چگونه می توان برای کسی که بالاتر از حداقل حقوق دستمزد دریافت می کند در لیست بیمه حداقل حقوق را رد کرد و با مابه التفاوت چه کار باید کرد؟

message :

 

شما در ليست بيمه نمي توانيد كمتر از حقوق پايه قانون كار اعلام شده درج نماييد اما براي درج بالاتر از اين مبلغ هيچ محدوديتي نداريد و به نسبت مبلغ درج شد شما بايستي به سازمان تامين اجتماعي حق بيمه پرداخت نماييد (30٪)  البته هر سال سقف مبلغ حق بيمه نيز مشخص مي شود.

 

 

Date : 22 بهمن 1390
16
و 54 دقیقه

علیاحیاتی

name :

 
 

email :

 
 

subject :

با سلام. سوالی داشتم در خصوص اینکه چنانچه فردی به مدت 6 سال در شرکت نفت مشغول به کار بوده است و حقوق و مزایای وی سالیانه از طریق یکی از پیمانکاران تامین نیرو که آن شرکت با نفت قرارداد داشته است پرداخت می شده است. لازم به ذکر است که فرد مزبور هیچگونه قرارداد کتبی با پیمانکاران مذکور نداشته است. بعد از گذشت 6 سال شرکت نفت به آخرین پیمانکار که تازه به مدت 8 ماه مناقصه تامین نیرو را برنده شده و حقوق فرد مذکور را پرداخت می نموده است دستور می دهد که فرد مذکور را اخراج بنماید.در حال حاضر کارگر مذکور علیه همان شرکت در اداره کار شکایت طرح نموده و مطالبه سنوات 6 ساله و مابقی حقوق خود را مطالبه نموده است و متاسفانه نماینده پیمانکار در جلسات رسیدگی حضور نداشته و دفاعی طرح ننموده است و رای علیه آن شرکت از سوی شعبه 2 هیات تشخص صادر گردیده است و ابلاغیه هم بر این اساس صادر و حدود 1 ماه است ابلاغ گردیده است. حال آیا اعتراضی می توان مطرح نمود و مهلت اعتراض به این رای کلا چقدر است؟ مرجع اعتراض کجاست؟ 2- آیاامکان درخواست توقف اجراییه وجود دارد یا خیر ؟ با تشکر فراوان

message :


 

 

1- اگر شما 8 ماه است كه با پيمانكار جديدي كار مي كنيد قاعدتا" پيمانكار قبلي بايستي با شما تسويه حساب سنوات را نموده باشد و در صورت حضور نماينده كارفرما ايشان فقط بدهكار 8 ماه اخير مي بوده است .

2- مدت اعتراض به راي هيات تشخيص  يك ماه است و اگر كارفرما اعتراض نمايد مجددا " بازرسي و جلسه مجدد هيات تشخيص تشكيل و در صورت اعتراض مجدد كارگر يا كارفرما به راي دوم به مجمع حل اختلاف اداره كار ارجاع مي شود كه راي آن غير قابل اعتراض است مگر در شرايط خاص در ديوان عدالت اداري

3- بعد از اتمام دوره اعتراض شما مي توانيد به اداره كار مراجعه و تقاضاي اجراي حكم از مراجع قضايي ، برداشت از حساب كارفرما (در صورتي كه شماره حساب را داشته باشيد) و يا توقيف اموال بدهيد

 

 

Date : 21 بهمن 1390
16
و 41 دقیقه

رسول ابرا

name :

 
 

email :

 

بیکار

subject :

سلام وب سایت کاملی دارید برای رشته تعمییرات سخت افزار کامپیوترکارپیدامیشه بیمه کنندو...؟؟

message :

 


 

بهتر است در كاريابي يا سايت ثبت نام نموده و آگهي هاي روزنامه اي را دنبال نماييد

كامپيوتر در بخش اداري - شبكه ، گرافيك و برنامه نويسي مشاغل زيادي وجود دارد.

 

 

ba arze salam va khaste nabashid

1.mikhastam bedunam boomi budan joze sharayete sabte nam ast?

2.shohare man az dezful be mashhad miad mohandese computere be internet va shabake va office kamelan tasalot dare emkanesh hast kari ba hodude 400-500toman hoghugh dar mah peyda kone?

 

 

1- براي پيدا كردن كار در مشهد نيازي به بومي بودن نيست اما بهتر است در محل حضور داشته باشيد تا به مصاحبه هاي استخدام برسيد.

2- همسر شما اگر به كامپيوتر مسلط باشند قطعا برايشان كار پيدا مي شود اما بهتر است در كاريابي ثبت نام نمايند آگهي هاي معتبر را تعقيب نمايند .

 

 

 

Date : 16 بهمن 1390
13
و 20 دقیقه

سجاد اسماعیل بیگی

name :

 
 

email :

 

میخوام کاری رو شروع کنم

subject :

سلام من میخام 10 میلیون هزینه کنم و وارد کا اسکلت بتنی ساختمان بشم یه دوست دارم که تویه این کار موفق بوده و گفته کمکم میکنه من دانشجوی رشته ی مدیریت هستم از شاهرود.واقعا موندم چیکار کنم؟

message :

 

كار در بخش ساختمان مخصوصا" در شهرهاي بزرگ سالهاست كه سود آور مي باشد

نمي توانيم بگوييم سرمايه شما كم است يا زياد

اما اگر ادم باتجربه اي در كنار خود داشته باشيد قطعا" سريعتر موفق مي شويد .

 

 

 

Date : 6 اسفند 1390
16
و 54 دقیقه

فروغ اسدی

name :

 
 

email :

 

سنوات کمتر از یک سال

subject :

من مدت 7 ماه در یک شرکت مشغول به کار میباشم ولی میگویند سنوات به من تعلق نمیگیرد ولی مطمئنم که شامل سنوات میشوم به کدام ماده قانون استنادکنم و با مدرک بتوانم سنوات خود را بگیرم؟ چون تبصره ای برای کارکرد کمتر از یکسال پیدا نکردم متشکرم

message :


 

طبق اصلاحيه قانون كار در آبان ماه 1387 سنوات به كاركرد كمتر از يكسال هم تعلق مي گيرد

به موجب ماده(10)قانون كار جمهوري اسلامي ايران و تبصره (3)الحاقي به ماده (7)قانون كار موضوع بند (الف) ماده(8) قانون رفع برخي از موانع توليد و سرمايه گذاري صنعتي- مصوب 25/08/1387 مجمع تشخيص مصلحت نظام

شما مي توانيد جهت احقاق حقوق خود به اداره كار شهرستان مراجعه نماييد .

توجه شود اين مورد بعلت پايان دوره 5 ساله مصوبه از بهمن 92 تعليق گرديده و فقط شامل افراد با حداقل يكسال سابقه مي شود

 

 

 

Date : 29 بهمن 1390
09
و 29 دقیقه

صالحی

name :

 
 

email :

 

سنوات خدمت

subject :

لطفا مصوبات جدید در خصوص پرداخت سنوات خدمت کارکنانی که کمتر 1 سال کار کرده اند را در صورت امکان ارسال نمائید

message :


 
طبق اصلاحيه قانون كار در آبان ماه 1387 سنوات به كاركرد كمتر از يكسال هم تعلق مي گيرد

به موجب ماده(10)قانون كار جمهوري اسلامي ايران و تبصره (3)الحاقي به ماده (7)قانون كار موضوع بند (الف) ماده(8) قانون رفع برخي از موانع توليد و سرمايه گذاري صنعتي- مصوب 25/08/1387 مجمع تشخيص مصلحت نظام

توجه شود اين مورد بعلت پايان دوره 5 ساله مصوبه از بهمن 92 تعليق گرديده و فقط شامل افراد با حداقل يكسال سابقه مي شود

  

 

Date : 11 بهمن 1390
09
و 54 دقیقه

علیرضا

name :

 
 

email :

 

حق بیمه

subject :

اینجانب در شرکت نفت مشغول به کار هستم با حقوق ماهیانهحدود 1600000 تومان الان برای من در یک شرکت خصوصی نیز به صورت مشاوره ساعتی فرصت شغلی ایجاد شده است چنانچه بخواهم دراین شرکت نیز مشغول شوم آیا این شرکت باید برای من حق بیمه پرداخت کند یا اجباری وجود ندارد؟ برای من در شرکت نفت بیمه کامل منظور می شود با تشکر

message :

 


قانونا" بايستي حق بيمه شما پرداخت شود و حقوقي كه در اين شركت دريافت مي كنيد (با توجه به حق بيمه پرداختي) به حقوق دريافتي شما در شركت نفت اضافه مي شود و در صورت بازنشستگي جمع هر دو حقوق ملاك هستند

البته توجه داشته باشيد كه هر دو يك سازمان بيمه گر باشند مثلا سازمان تامين اجتماعي وگرنه پرداخت اضافي شما براحتي براي شما مزاياي اضافي تامين نمي نمايد.

 

 

 

 

Date : 9 اسفند 1390
19
و 03 دقیقه

امین شریعتی شیری

name :

 
 

email :

 

درخواست شغل

subject :

سلام . من یک جوانی با استعداد و ساعی ( نویسنده و پژوهشگر و در امورات فنی استعداد هایی می باشم ). و به دنبال شغل می گردم لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر

message :


 

در حال حاضر تنها توصيه اي كه مي توانيم به شما بكنيم ثبت نام در مراكز كاريابي معتبر و مشاوره شغلي مي باشد

اطلاعات شغلي خود را نيز در سايت كاريابي آريا ثبت نماييد .

 

 

 

Date : 29 بهمن 1390
11
و 50 دقیقه

مهدی رضایی

name :

 
 

email :

 

جویای کار

subject :

سلام-من فارغ التحصیل کارشناسی بهداشت حرفه ای هستم -ساکن تهران و جویای کار پاره وقت یا تمام وقت در تهران هستم شماره تماس 09126472674

message :


 

در حال حاضر خدمات اشتغال سايت در محدوده خراسان رضوي مي باشد  شما مي توانيد به مراكز كاريابي معتبر تهران مراجعه نماييد

رشته بهداشت حرفه اي از رشته هاي خوب و پر درآمد بخش صنعت مي باشد

اطلاعات شغلي خود را نيز در سايت كاريابي آريا ثبت نماييد .

 

 

 

Date : 29 بهمن 1390
09
و 53 دقیقه

ahmad

name :

 
 

email :

 

کاریابی

subject :

با سلام و خسته نباشید در خصوص آزادسازی مدرک از شما سوال داشتم آیا این امکان وجود دارد که در موسسه شماجهت کاریابی ثبت نام نموده و بعد از 6 ماه مدرک اینجانب آزاد گردد؟ با تشکر

message :

 

 

جهت ترخيص مدرك تحصيلي مي بايست يكسال از تاريخ فارغ التحصيلي يا دفاع پايان نامه شما گذشته باشد و همزمان 6 ماه از ثبت نام حضوري شما در يك مركز كاريابي نيز گذشته باشد سپس با مراجعه و دريافت نامه هاي مربوط به اداره كار به دانشگاه مراجعه مي نماييد.

 

 

Date : 13 بهمن 1390
23
و 50 دقیقه

مجیدعباسی

name :

 
 

email :

 

میزان حقوق ماهیانه

subject :

سلام؛از طرف یک شرکت با من تماس حاصل شده که به مدت سه روز در هفته به عنوان مشاور بهداشت حرفه ای با آنان همکاری کنم؛میخواستم بدانم میزان دستمزد(حقوق)من با این شرایط به عنوان کاردان بهداشت حرفه ای چقدر است؟؟--با تشکر--

message :

 


ميزان حقوق بستگي به حجم كار و توافق طرفين و وضعيت منطقه اي شما دارد كه ميزان چانه زني طرفين آنرا تعيين مي كند اما اگر بر اساس حداقل هاي قانون كار بخواهيد بدانيد با توجه به كار در سه روز در هفته تقريبا" مي توان گفتن حقوق پانزده روز در ماه بعلاوه مزاياي قانون كار جمعا" در سال 90 مي شود ماهي :   2.656.000   ريال

 

 

Date : 13 اسفند 1390
13
و 55 دقیقه

آتنا فتحعلي

name :

 
 

email :

 

عيدي

subject :

عيدي برحسب سوابق بيمه تعلق مي گيرديابرحسب تعدادروزهاي كاركرد

message :

 

 

 بر اساس مدت كاركرد در كارگاه عيدي بازاي هر سال حداقل دو ماه و حداكثر 3 ماه دستمزد ماهانه تعلق مي گيرد

البته قانونا" سوابق كار در كارگاه با ليست بيمه بايستي برابر باشد كه بعضي از كارفرمايان معمولا" ديرتر بيمه مي كنند

www.aryajob.com

 

 

Date : 9 فروردین 1391
11
و 23 دقیقه

علیرضا محمدیان

name :

 
 

email :

 

بیمه بیکاری در نیروهای مسللح

subject :

افرادی که بعد از 5 سال خدمت در نیروای مسلح قرارداد 5 ساله بایان مییابد و بیمه بطور کامل کم شده آیا شامل بیمه بیکاری میشود؟ چگونه باید اقدام کند.؟

message :


 

بيمه بيكاري مربوط به مشمولين قانون كار مي باشد و نيرو هاي مسلح از شمول قانون كار خارج هستند.

 

www.aryajob.com

 

 

Date : 6 فروردین 1391
14
و 46 دقیقه

پدیده زاهد

name :

 

padide87@yahoo.com

email :

 

بیمه بیکاری

subject :

با سلام من طی سال 90 بمدت یکسال در یک شرکت مشغول بکار بوده ام ضمنا در قرارداد کار سه ماهه اخر حقوق ماهانه ام 450.000 تومان بوده است در پایان سال و با اتمام قرارداد و با توجه به عدم نیاز شرکت قرارداد در سال 91 تمدید نشد حال برای دریافت بیمه بیکاری قصد اقدام دارم لطفاً راهنمایی فرمایید در صورت داشتن شرایط دریافت بیمه بیکاری آیا مبلغ حقوق دریافتی همان حقوق آخر یعنی 450.000 تومان می باشد یا مبلغی از آن کسر خواهد شد . ضمناً مدت 20 سال سابقه بیمه دارم

message :


 

به شما در صورت متاهل بودن 36 ماه بيمه بيكاري تعلق مي گيرد ضمنا"  حقوق پرداختي به شما بر اساس قانون بيمه بيكاري حداكثر 80٪ حقوق دريافتي شما و حداقل قانون كار خواهد بود كه باتوجه به عدد فوق شما حقوق پايه قانون كار در  سال 91 را دريافت مي كنيد

ضمنا" مي بايست حداكثر ظرف 30 روز از پايان قرارداد به واحد بيمه بيكاري شهرستان خود جهت ثبت تقاضا مراجعه نماييد.

 

Date : 9 فروردین 1391
15
و 06 دقیقه

جمیله قربانی وحید

name :

 
 

email :

 

دریافت سنوات در موقع بازنشستگی

subject :

آیا سازمان تامین اجتماعی موظف به پرداخت حق سنوات در موقع بازنشتگی می باشد اگر هست نحوه محاسبه آن چگونه می باشد. با تشکر

message :


 

 

با سلام

طبق قانون كار پرداخت سنوات از تعهدات كارفرما مي باشد و صندوق تامين اجتماعي فقط تعهدات حقوق بازنشستگي ودرمان و ... را دارد.

 

 

Date : 14 فروردین 1391
13
و 38 دقیقه

محمد تميس

name :

 
 

email :

 

قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما

subject :

سلام کارگاهی که به صورت حقوقی (شرکت) اداره می شود و دارای جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن است و در زمینه تولید میز فعالیت دارد، با توجه به موارد یاد شده در آیین نامه، باید مشمول طرح معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا 5 نفر کارگر باشد. اما سازمان تامین اجتماعی فقط با بیان صدور دستورالعملی در دی ماه 1390 بیان میکند که کارگاه های دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن از شمول این طرح خارج شده اند و هیچگونه بخشنامه یا دستورالعملی را به کارفرما جهت مشاهده ارائه نمی نماید. بنده در اینترنت و سایت سازمان و دیگر سایت های وابسته جستجو کردم ولی چنین موردی را مشاهده نکردم. اکنون سوال این است که آیا این کارگاه مشمول طرح مذکور است یا خیر؟ خواهشمندم بنده را در این زمینه راهنمایی بفرمایید. پیشاپیش از همکاری شما متشکرم.

message :


عدم ارائه اطلاعات توسط سازمانهاي دولتي به ارباب رجوع قانوني نيست اما بهر حال ظاهرا" معافيت 5 نفره كارگاه شما تا زماني كه صنفي هستيد يعني پروانه كسب از اتحاديه داريد مشمول مي باشد و در صورت حقوقي شدن لغو مي گردد .

درصورتي كه در مشهد هستيد با اين شماره تماس بگيريد   9095113030

 

با سلام و خسته نباشید

 

علی صادقی هستم 58 سال سن دارم مدت 26 سال سابقه پرداخت بیمه دارم  2 سال گذشته در یک شرکت خصوصی مشغول بکار بودم ،ابتدای سال 91 و با اتمام قرارد ادم بیکار شدم

حال برای دریافت بیمه بیکاری قصد اقدام دارم با توجه به اینکه قبلا مدت 29 ماه بیمه بیکاری استفاده نموده ام آیا با شرایط توضیحی فوق ، امکان دریافت بیمه بیکاری دارم و اگر امکانش هست چه مدت زمانی از بیمه بیکاری بهره مند می شوم . 

 

 

كل مدت برخورداري از بيمه بيكاري 48 ماه مي باشد كه با توجه به استفاده 29 ماهه شما 19 ماه ديگر مي توانيد استفاده كنيد بشرط آنكه حداكثر ظرف يك ماه از مدت بيكاري به اداره بيمه بيكاري مراجعه نماييد.

 

 

Date : 20 فروردین 1391
22
و 59 دقیقه

افشین همراهی

name :

 
 

email :

 

بیمه عمر

subject :

با سلام احترمابه استحضار می رسانم که اینجانب برای اقدام به بیمه عمر از کارت مهارت کامپیوتر میتوانم استفاده کنم؟ باتشکر

message :



بيمه عمر ارتباطي به مدارك و مهارتهاي شما ندارد

شما مي توانيد با مراجعه به يكي از بيمه هاي خصوصي مثل بيمه ايران ، كارآفرين و ...  شرايط بيمه عمر و جداول پرداخت را دريافت كنيد

 

 

 

Date : 20 فروردین 1391
16
و 21 دقیقه

محسن ی

name :

 
 

email :

 

مشاوره

subject :

با سلام .می خواستم اگه ممکنه چند شغل یا طرح که هزینه های زیادی رو نمی خوان به من معرفی کند . درحال حاضر در یکی از شهرستان های استان ایلام هستم که متاسفانه به عت نبود فضا برای کار دچار سردرگمی شده ام و طرح و کار خوبی به ذهنم نمیرسه چندین کار رو شروع کردم که متاسفانه جواب ندادند.در صورت ممکن اگه طرحی برای شهرستان های کوچک که بتونه جواب بده رو مد نهظر دارید لطفا با بنده همکاری کنید .تشکر

message :



هيچكس نمي تواند ادعا كند معجون خوشبختي دارد

همه آدمهاي موفق يا كار جديد و نو مي كنند يا يك كار قديمي را به روش جديدي انجام مي دهند

اينكه شما در چه كاري موفق هستيد به تحصيلات ، علائق ، سرمايه ، مهارتها ، تجربه و اطرافيان و پشتيبان هاي شما بستگي دارد

اما بدانيد در نهايت همه اين موارد پشتكار ، صبر و تحمل است كه نتيجه نهايي را در بر دارد

در عين حال در آغاز اين انتخاب خود را توسط يك مشاور ارزيابي كنيد ببينيد مناسب كار براي ديگران هستيد يا براي خودتان سپس كارهاي مختلف را بررسي و روي كاغذ جوانب مثبت و منفي آنرا ثبت كنيد و پس از انتخاب نهايي با اميد به خدا شروع كنيد حتما" موفق مي شويد.

نكته مهم اين است كه با سرمايه واميد ديگران ريسك نكنيد فقط به امكانات خود يا آنچه خانواده شما بدون چشمداشت در اختيار شما مي گذارند متكي باشيد حتي اگر يكسال شما را عقب بياندازد.

 

 

Date : 15 فروردین 1391
07
و 44 دقیقه

khandan

name :

 
 

email :

 

حق بیمه

subject :

اخیراٌ با مراجعه به سایت تامین اجتماعی در قسمت مشاهده سوابق بیمه شدگان متوجه شدم که در آذرماه 1387 حق بیمه ارسالی به این شرکت 29 روز بوده است در حالی که غیبتی در این ماه نداشته و فقط 3 روز در ماموریت تهران بوده ام .لطفاً جهت رفع این مشکل مرا راهنمایی کنید.

message :


 

با سلام

ابتدا ليست ارسالي بيمه شركت را كنترل كنيد آيا كامل ارسال شده يا با 3 روز كمتر اگر كامل ارسال شده بود به مسئول پرونده شركت در شعبه تامين اجتماعي مراجعه و مشكل را حل كنيد اما اگر خود شركت كاركرد شما را كمتر ارسال كرده اكنون تقريبا" ديگر كاري نيمي توانيد انجام دهيد فقط به حسابداري شركت خود اعتراض نماييد در عين حال كسر 3 روز از بيمه اتفاق خيلي خاصي نبوده و همشه قابل جبران است و هيچ تاثيري در بازنشستگي يا ساير مزاياي شما ندارد.

 

 

 

Date : 23 اسفند 1390
11
و 43 دقیقه

محسن علیزاده

name :

 

espadana.pcgreen@yahoo.com

email :

 

میزان ساعات ماموریت

subject :

اگر شخصی برای انجام ماموریت مجبور شود بعد از ظهر روز قبل ماموریت حرکت کند و شب را در شهر محل ماموریت سپری کند و صبح به انجام امور مورد نظر بپردازد حق ماموریت وی چه قدر باید پرداخت شود ؟

message :


 

 

با سلام

طبق ماده 46 قانون كار هزينه رفت و آمد و فوق العاده ماموريت به شما تعلق مي گيرد و ساير موارد به رويه و عرف شركت و قرارداد شما بستگي دارد فوق العاده ماموريت حداقل برابر با دستمزد ثابت كارگر مي باشد

 

با سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاور محترم ، من قبلا از راهنمایی شما استفاده کرده ام و همکنون سوالی برای من پیش امده امیدوارم راهنماییم کنید ، من در شرکتی به مدت سه سال مشغول به کار هستم که وقتت کاری من بصورت 12 ساعته بدون اضافه کاری می باشد و بدلیل مشکلات اقتصادی نکه داشتم نمیتونستم به سرپرستمون هیچ اعتراضی بکنم ولی الان الحمدالله به کمک راهنمایی های شما که در برج 9 پارسال به من کردین همکنون با اعتراض شدید من به وی ، کار را رها کرده(بدون تصفیه حساب) و مبادرت به شکایت از وی کرده ام . با این اوصاف من لیست بیمه که در ان تسویه حساب کامل به صورت ماهانه در ان درج شده  و حق هیچگونه اعتراضی را ندارم را امضا کردم با این وجود من دو نفر شاهد دارم که انها از شرایط شغلی من که 12 ساعته است دارم  و چند مدرک که توی ان حقوق واقعی و بدون اضافه کاری ، در ان درج شده را دارم با این حال شکایت من را چطور میبینید

 

 

 

 

 

 


 

 

با سلام

ليست بيمه در صورتي كه حاوي امضاي شما باشد به تنهايي مي تواند بعنوان يكي از اسناد مكتوب كارفرما  توسط اداره كار تلقي گردد اما در عين حال شما مي توانيد در جلسه اداره كار تقاضاي بازرسي از كارگاه را دهيد تا بازرس اداره كار در بازرسي از كارگاه و سوال از ساير كارگران وشواهد موجود واقعيت عدم دريافت اضافه كاري شما را تاييد نمايد .

 

 

Date : 16 اردیبهشت 1391
17
و 35 دقیقه

طالب جبارزاده

name :

 

technic_camera@yahoo.com

email :

 

ماده103

subject :

با سلام همسرم کارفرمای من است بیمه تامین اجتماعی ارومیه اعلام میداردوقتی زن کارفرمای شوهرش است نمیتوان از ماده 103 استفاده نمودآیا مصوبه ای دراین مورد است؟

message :

 

 

ماده 103  در سال 89 به پايان رسيده است و لي اگر منظور شما ماده 80 است در كارگاه خانوادگي شامل نمي شود

 


 

 

با سلام

از ساعت 18:30 دقيقه روز چهارشنبه تا ساعت 20 تلاش كرديم وارد سامانه استاني كاريابي ها شويم

متاسفانه ميسر نشد

اختلال در سامانه آن هم در آخرين روز آماري واقعا" مشكل ساز است

 

 

Date : 25 اردیبهشت 1391
08
و 09 دقیقه

علی موسوی

name :

 
 

email :

 

سوال در باره شمول قرارداد نظارت مقیم با قانون کار

subject :

سلام اول میخواستم از سایت مفیدتون تشکر کنم غرض از این ایمیل ابنکه من تحت قرارداد زیر که نسخه ای از نظارت مقیم به صورت درصدی, مدت 10 ساله با شرکت مهندسی آب و فاضلاب همکاری دارم اخیراسازمان بیمه قرارداد رو قرارداد کار تلقی کرده ناگفته نماند طی این مدت تلقی خود من نیز بر نوع قرارداد پیمانکاری بود و به همین دلیل هیچ ادعایی برای امتیازات مربوط به شمول قانون کار نداشتمبا مرجعه با اداره کار استان اونا به دلیل اینکه در قرارداد خودرو به عهده خودم بوده و بندهایی هم برای جبران خسارت دیده شده اونرو مشمول قانون کار تشخیص ندادن که بنظرم درست نمیاد حال می خواستم از شما در مورد نوع قرارداد و اینکه آیامشول قانون کار هست یا نه و بر اساس کدوم مواد راهنمایی بخواهم این مسئله برای من جنبه حیاتی داره و می تونه آینده شغلی من رو تضمین کنه از توجه درخور ستایش شما برای وقتی که می گذارید بسیار سپاسگذارم

message :



 

با سلام

منظور شما را از نظارت مقيم متوجه نشديم اما در عين حال عنوان و جزئيات قرارداد كيفيت آنرا تعيين مي نمايد

توصيه مي كنم قرارداد خود را به بخش روابط كار اداره كار شهرستان خود نشان داده و از آنها مشورت بگيريد در عين حال بعنوان مثال رانندگاني كه با خودروي خود به شركتها ، سازمانهاي دولتي يا آژانسها خدمات مي دهند پيمانكار محسوب مي شوند .

 

 

Date : 28 اردیبهشت 1391
01
و 09 دقیقه

محمد مهدی گرجی

name :

 
 

email :

 

حقوق تکنسین

subject :

سلام می خواستم بدونم حقوق یک تکنسین ماهر حداقل چقدر است با تشکر

message :


 

حقوق قانون كار براي مشمولين قانون كار هرساله در اسفندماه توسط شوراي عالي كار تعيين مي گردد كه مثلا" در سال 91 حداقل روزانه 129900 ريال براي 7ساعت 20 دقيقه مي باشد بعلاوه مزايا و اين عدد حداقل لازم شامل يك كارگر ساده بي سواد يا يك دكتر مي باشد اما حقوق يك تكنسين بر اساس ضوابط تعيين مي شود كه نبايد كمتراز عدد فوق باشد حال اگر در شركت شاغل طبقه بندي شغلي ايجاد شده باشد گروه شغلي دستمزد شما را تعيين مي كند ولي در ساير موارد بستگي به سوابق كاري كه پايه سنواتي را افزايش مي دهد و توافق كارگر و كارفرما دارد.

 

 

Date : 5 خرداد 1391
19
و 04 دقیقه

سید مهدی علویان

name :

 
 

email :

 

بازار یابی اینترنتی

subject :

با سلام شرکت ما اسمان وب شبکه است و بدنبال بازاریاب جهت جذب فروشنده اینترنتی هستیم.این دو نفر این مشخصات رو داشتن. ضمنا ما فقط پورسانت بازاریابی پرداخت میکنیم و تهعد دیگه ای در این زمینه نمی دیم. کد افراد جستجو شده 3722 7059 webskyiran.com

message :



 با تشكر از تماس شما

افراد اشاره شده تمايلي به شرايط شغلي شما ندارند

 

 

Date : 31 خرداد 1391
17
و 33 دقیقه

طالب جبارزاده

name :

 
 

email :

 

3 سال دوره دانشجویی دانشگاه پلیس

subject :

باسلام وبا نهایت احترام وادب وباتشکر اززحمات آن مقام عالی از سال1355 الی 1358 مدت 3 سال دوره دانشجویی دانشگاه پلیس را تمام وبا مدرک لیسانس مشغول خدمت پلیس شدم در 1/8/1366 با8سال ویک ماه از خدمت بازخرید شدم حال بیمه شده تامین اجتماعی هستم آیامدت 3 سال زمان دانشجویی را میتوان جزو سابقه بیمه نمود خواهشمندم راهنمایی فرمایید.

message :

 

 با تشكر از تماس شما

در صورتي كه كارفرماي شما براي شما بيمه به سازمان تامين اجتماعي پرداخت ننموده باشد جزو سابقه شما محسوب نمي شود.

 

 

Date : 17 تیر 1391
10
و 11 دقیقه

امیر شادمان

name :

 
 

email :

 

بیماری شغلی

subject :

با سلام اینجانب مدت 9سال شاغل در یک کارخانه بودم و از اول تیر ماه بعلت تعدیل نیرو تمدید قرارداد نشدم.یه سوال خیل مهم داشتم نمیدونم در تخصص شماست یا نه من چهار سال پیش بخاطر فشاری که حین کار به دستم وارد شده بود دچار نوعی بیماری در مچ دست شدم و بعد از مدتی به تشخیص پزشک مورد عمل جراحی قرار گرفتم.حالا سوال من اینه که با توجه به اینکه حادثه نبوده و گزارش حادثه هم نداشت و اینکه من هیچ ادعای خسارت همه نکرده بودم،الان که اخراج هم شدم میتونم ادعای خسارت و موضوع رو پیگیری کنم؟ به جایی میرسم؟ خیلی برام مهمه با تشکر

message :

 

 

در صورتي كه هم اكنون دچار نقص عضو يا عارضه مستمري باشيد كه ناشي از حادثه 4 سال قبل شما باشد مي توانيد به تامين اجتماعي مراجعه و تقاضاي مستمري يا غرامت نماييد كه البته با توجه به گذشت زمان زياد شايد نتيجه گيري خيلي مطمئن نباشد اما درصورتي كه هم اكنون مشكل كار كردن نداريد با توجه به برخورداري از مستمري حين درمان قاعدتا" مطالبه ديگري نداريد .

 

 

Date : 16 تیر 1391
13
و 54 دقیقه

ايليا عوض پور

name :

 
 

email :

 

پرسش در باره ايفاي حقوق

subject :

با سلام.من مدت 9 سال در يكي از پالايشگاههاي گاز پارس جنوبي بصورت پيمانكاري مشغول كار هستم.با توجه به اينكه بصورت شيفت 14 روز 24 ساعته كار ميكنم و حتي حق خوابگاه و اياب و ذهاب دريافت نميكنم و 336 ساعت در ماه كار ميكنم كه در بهترين حالت 110 ساعت اضافه ميگيرم ايا حق شكايت براي دريافت مابهالتفاوت جمع موظفي و اضافكاري با 336 ساعت كار را دارم.با توجه با اينكه 24 ساعته در خود محيط كار هستم.و با توجه به استرس كاري چون بهيار راننده امبولانس ميباشم.از لطف شما پيشاپيش متشكرم

message :

 

 

 

در قانون کار به استثنای کارگران موضوع ماده 56 قانون مزبور که در مورد آنها ساعات کار در چهار هفته متوالی 176 ساعت تعیین شده، ساعات کار اصولاً بصورت هفتگی تعیین گردیده است – مواد 51 و52 قانون کار – به میزان 36 ساعت برای کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان آور و زیرزمینی و 44 ساعت برای سایر کارگران . یادآوری می نماید توزیع ساعات کار در روزهای هفته با جلب توافق کارگران ذیربط از اختیارات کارفرما بوده و به جز کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان آور که ساعات کار آنها نباید از 6 ساعت در هر روز تجاوز نماید در مورد سایر کارگران با عنایت به تبصره یک ماده 51 عملاً حداکثری برای میزان ساعات کار روزانه، مشروط به جلب موافقت کارگر، در قانون کار در نظر گرفته نشده است بدیهی است مازاد بر سقف های فوق الاشاره، ساعات کار انجام شده با در نظر گرفتن ممنوعیت موضوع ماده 61 و قید «مگر در موارد استثنایی با توافق طرفین» در تبصره ماده 59 اضافه کار خواهد بود .

در مورد موضوع سوال شما بستگي به قرار داد و وضعيت كار شما دارد و اينكه آيا حضور شما در محل كار در قرارداد به معني اضافه كار محسوب مي شود يا خير در عين حال اضافه كاري مي بايست با توافق كارگر صورت پذيرد . شما مي توانيد نسبت به اضافه كاري كه حقوق انرا دريافت نكرده ايد به اداره كار شهرستان مراجعه و از كارفرما شكايت نماييد.

 

 

Date : 12 تیر 1391
13
و 06 دقیقه

احمد کریمی

name :

 
 

email :

 

بیمه قرارداد

subject :

سلام ما یک قرار داد مشارکت در ساخت می خواهیم منعقد کنیم بصورت درصدی عامل مجری و سرمایه گذار و مالک زمین راهنمایی بفرمائید قرارداد با بیمه در خصوص حق بیمه چگونه باید منعقد شود و یا چه نوع قراردادی ببندیم که حق بیمه کمتری پرداخت کنیم با توجه به اینکه درر قرارداد مشارکت ساخت هیچ مبلغی ذکر نشده است

message :

 

 

معمولا" در قراردادهاي پيمانكاري كه يك طرف آن سازمان دولتي است طرفين موظف به كسر حق بيمه بر اساس قرارداد هستند و بخش خصوصي و فقط از بيمه هاي مسئوليت استفاده مي نمايد اما در عين حال براي آگاهي كامل تر به شعبه تامين اجتماعي محل مراجعه و در بخش پيمانكاري مشاوره بگيريد

 

 

Date : 24 تیر 1391
15
و 52 دقیقه

احسان

name :

 
 

email :

 

بیمه

subject :

باسلام ببخشید من الان بیکارم و یکی از دوستانم مغازه سم فروشی داره میگه یا به عنوان فرشونده سم یا به عنوان تعمیرکار سم پاش میتونم بیمکت کنم. از طرفی باغ هم دارن میخواستم بدونم از بین این سه مورد کدوم رو بیمه بشم بهتره؟ هزینه کد.ومش کمتره؟و اینکه کدومش به دردم میخوره با توجه به اینکه رشته من حسابداری هست بعدا کدمش به عنوان سابقه کار میتونم ازش استفاده کنم و اینکه از نظرمزایا چه فرقی با هم داره؟ 09178359033ممنونم اگه راهنمایی بکنید منو.بای

message :

 

 

 

مزاياي بيمه تامين اجتماعي خيلي باهم فرقي نمي كند اما اگر از طريق باغداري بيمه شويد هزينه آن كمتر و احتمالا" سابقه كشاورزي براي دريافت تسهيلات بهتر خواهد بود.

 

 

Date : 25 تیر 1391
15
و 27 دقیقه

بختيار

name :

 
 

email :

 

سئوال

subject :

1-شخصي با داشتن مدرك دكترا همزمان كه در يك شركت دولتي مشغول كار وپرداخت حق بيمه به صندوق تامين اجتماعي است در دانشگاهي دولتي نيز مشغول بكار است واز طريق ان دانشگاه نيز حق بيمه به صندوق پرداخت مي گردد. مدت سابقه كار قابل محاسبه جهت بازنشستگي جمع سالهاي كاركرد در دو محل است يا خير؟ (بعنوان مثال 28 سال سابقه پرداخت حق بيمه از طريق شركت دولتي كه دوسال آن بصورت مشترك با دانشگاه مي باشد آيا 30 سال حساب مي گردد؟) 2- شخصي با داشتن مدرك دكترا وسن 45 سال كه در يك شركت دولتي مشغول كار وپرداخت حق بيمه به صندوق تامين اجتماعي است( بمدت 20 سال با احتساب سربازي)سابقه كار دارد اگر اين فرد از شركت استعفاء دهد بعد از سن 50 سالگي به بيمه مراجعه نمايد مي تواند به ازاء آن 20 سال درخواست مستمري بازنشستگي كند) 3- شخصي با داشتن مدرك دكترا وسن 45 سال كه در يك شركت دولتي مشغول كار وپرداخت حق بيمه به صندوق تامين اجتماعي است( بمدت 20 سال با احتساب سربازي)سابقه كار دارد اگر اين فرد از شركت استعفاء دهد ودر يك دانشگاه دولتي با صندوق خدمات كشوري مشغول كار گرددآيا مي تواند به ازاء آن 20 سال درخواست مستمري بازنشستگي از صندوق تامين اجتماعي وبعد از انجام خدمت در دانشگاه دولتي از طريق صندوق خدمات كشوري نيز مستمري بازنشستگي دريافت كند.(دريافت مستمري بازنشستگي از طريق دو صندوق)

message :

 

 

 

1- اشتغال همزمان در دو يا چند كارگاه باعث جمع سوابق نمي شود و فقط جمع دستمزد دريافتي مبناي حقوق بازنشستگي خواهد بود و تاثير آن بر پرداخت مبلغ حق بيمه بيشتر مي باشد .توجه داشته باشيد اين درصورتي است كه حق بيمه شما در هر دو كارگاه به تامين اجتماعي واريز گردد و اگر يكي از كارگاهها به صندوق ديگري حق بيمه پرداخت مي نمايد در پايان همكاري بايستي تقاضاي انتقال يكي از سوابق به صندوق ديگر نماييد .

2- بازنشستگي آقايان در 60 سالگي  و خانمها 55 سالگي انجام مي شود و در اين سن با توجه به سوابق بيمه اي و قوانين جاري همان زمان مي توان تقاضاي بازنشستگي نمود بعنوان مثال يك آقاي 60 ساله با 19 سال سابقه بيمه هم اكنون مي تواند تقاضاي بازنشستگي نمايد.

 

با سلام و عرض ادب
احتراما دو سوال داشتم

یک موسسه خصوصی و غیردولتی اجازه دارد به کارمندان خود استفاده از غذای گرم در محیط کاری را منع کند؟

و سوال دوم
موسسه می تواند اضافه کار اجباری به کارمندان خود تحمیل کند؟

با تشکر از شما

 

 

 

 

 

1- تعريف شرايط محيط كار در قرارداد بر عهده كارفرماست و كارمند موظف به رعايت موارد ذكر شده در قراداد مي باشد.

2- اضافه كار طبق قانون كار فقط با رضايت كارگر قابل اجراست اما از سويي با توجه به قراردادهاي موقت كار گاهي استنكاف كارگر از پذيرش اضافه كاري باعث اخراج وي مي شود.

 

 

Date : 2 مرداد 1391
11
و 47 دقیقه

عصمت حيدررضائي

name :

 
 

email :

 

با زنشستگي پيش از موعد

subject :

20 سال سابغه كار دارم و سنم 42 سال بالا است چون شرايط بازنشستگي را دارم از اداره موقوفات هلال احمر رفسنجان بامه دريافت كردم بايد بروم بيمه در خواست بازنشستگي دهم وگرنه ديگر حقوق به شما نخواهيم داد چون اداره توان پرداخت حقوق شمارا ندارد . البته اين سخن به گفته خودشان است بدون هيچ گونه مجوزي و ياسندي ويا اعلام ورشكستگي مي گويند . آيا اين بازنشستگي تحميل شده جايز است .لطفا" ما را راهنمائي كنيد با تشكر

message :

 

 

 

 

1- در صورت داشتن قرارداد رسمي و شرايط فوق كارفرما نمي تواند باجبار شما را بازنشسته نمايد هرچند در شرايط فعلي و در صورت برخورداري از امكان بازنشستگي پيش از موعد بهتر است اقدام نماييد .

 

 

Date : 1 مرداد 1391
09
و 18 دقیقه

خلیلی

name :

 
 

email :

 

سوال

subject :

با سلام حداقل وحداکثر حقوق برای فرد با مدرک کارشناسی چقدر می باشد و آیا در قانون کار مدرک برای تعیین حقوق و دستمزد اشاره شده اس یا خیر ؟ با تشکر

message :

 

 

 

 

همانطور كه قبلا در سايت اعلام شده ما حقوق تعريف شده در قانون كار براي مدرك تحصيلي خاصي نداريم و كارفرمايان فقط موظف به رعايت حداقل هاي قانون كار مي باشند يعني قانونا" حقوق يك بيسواد و يك دكتر روزانه 129900 در سال 91 مي باشد اما در شركتهايي كه طبقه بندي مشاغل پياده شده است با توجه به گروه شغلي حقوق تعيين مي شود يا در بعضي از شركتها مزاياي اضافي بر قانون كار اجرا مي گردد .

 

Date : 23 مرداد 1391
09
و 01 دقیقه

sarina

name :

 
 

email :

 

بیمه بیکاری

subject :

با سلام بنده به مدت یکسال میخواهم به خارج سفر کنم و بیمه بیکاری میگیرم ایا در صورت سفر مستمری بنده قطع میگردد در غیر این صورت اگر فرمی که هر ماه باید به رویت اداره کار برسد اگر نبرم مشکلی پیش نمی اید لطفاراهنمایی فرمایید

message :

 

 

 

 

در صورت عدم مراجعه به اداره كار جهت حضور و غياب ماهانه كه بمنظور تاييد بيكاري شما انجام مي شود مستمري بيكاري قطع خواهد گرديد .

لازم است بدانيد بيمه بيكاري شرعا" و قانونا" به كسي تعلق مي گيرد كه جوياي كار و بيكار باشد .

www.aryajob.com

 

 

Date : 22 مرداد 1391
09
و 32 دقیقه

منتظری

name :

 
 

email :

 

عدم دریافت سوابق بیمه از سایت اینترنتی

subject :

با عرض سلام و احترام چند روز است پس از ثبت کدملی و شماره بیمه و شماره سریال شناسنامه ام در سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی جوابی دریافت نمی کنم و پیغام می دهد اطلاعات نامعتبر می باشد. با تشکر

message :

 

 

 

 

ظاهرا" مدتي است سايت تامين اجتماعي به درستي اعلام سوابق نمي نمايد اما بهتر است جهت بررسي صحت اطلاعات شخصي ثبت شده به يكي از شعب تامين اجتماعي مراجعه نماييد .

 

www.aryajob.com

 

 

 

Date : 18 مرداد 1391
22
و 36 دقیقه

ولي اميري

name :

 
 

email :

 

اشتغال پس از بازنشستگي

subject :

باسلام آياپس از بازنشستگي ميتوان درهمان شركت مشغول به كارشد ونوع شركت سهامي خاص باشد و اگر خلاف قوانين است چه پيش خواهد آمد باتشكر

message :

 

 

 

بازنشستگان تامين اجتماعي قانونا" نمي توانند مجددا" شاغل شوند زيرا بايستي حق بيمه پرداخت نمايند و اشتغال آنان جاي يك بيمه پرداز را اشغال مي نمايند و درصورت مشاهده توسط بازرسين مي تواند باعث قطع مستمري گردد .

 

 

Date : 17 مرداد 1391
13
و 05 دقیقه

محمدفتحی

name :

 
 

email :

 

بیمه بیکاری کارکنان قراردادکارمعین دولت

subject :

باسلام واحترام آیاکارکنان قراردادکارمعین آموزش وپرورش مشمول بیمه بیکاری هستند(طبق کدام بند) ویامشمول بیمه بیکاری نیستند(طبق کدام بند) باتشکر

message :

 

 

 

 

 

استخدام شدگان دولتي مشمول قانون استخدام كشوري مي باشند كه بيمه بيكاري ندارد اما اگر حق بيمه بيكاري توسط كارفرما به سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي شود مشمول خواهند بود

 

www.aryajob.com

 

 

Date : 14 مرداد 1391
08
و 23 دقیقه

محمد ایزدی

name :

 
 

email :

 

مشاوره شغلی

subject :

(به نام خالق زیبا) با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اعضای محترم سایت کاریابی آریا با اجازه تون بدون مقدمه خودم رو معرفی میکنم و صحبتم رو باهاتون درمیون میذارم و زیاد وقتتون رو نمیگیرم. محمد هستم ، ساکن کرمان ، 27 سال سن دارم ، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی گرایش آب شناسی (آبهای زیرزمینی) . دوره خدمت سربازی ام را در یک شرکت پیمانکاری (پروژه سدسازی) امریه شدم و در حال حاضر اواخر خدمتم را میگذرانم (1ماه باقیمانده) ، راستش ممکنه بعد از اتمام دوره خدمتم بتونم برا ادامه کار اینجا بمونم اما شرایط کاری اینجا با ایده آلهای من خیلی فاصله داره و معایبی داره ازجمله (11ساعت کار روزانه که اجازه نمیده به کار دیگه ای بپردازم ، حقوق ماهانه 700-600 هزار تومان ) و از طرفی مشاهده افرادی که سالها در این سیستم مشغول کارند و هنوز به استقلال مالی نرسیده اند مرا نسبت به این کار سرد کرده است . با توجه به اینکه در مقطع بسیار حساسی از زندگی ام قرار دارم انتخاب برام بسیار مشکل شده و فکر میکنم چند گزینه بیشتر پیش رو ندارم: 1. در شغل فعلی ام بمانم و پس از ذخیره سرمایه اولیه ای اندک شغلم را رها کرده و کسب و کاری را راه اندازی نمایم (چون بسیار تمایل دارم کسب و کاری هرچند کوچک راه اندازی کنم و مسیر پیشرفت و موفقیت را برای خودم و دیگران هموار نمایم). 2. بلافاصله بعد از اتمام دوره خدمتم کارم را رها کرده و با جذب سرمایه خارجی ، کسب و کارم را راه اندازی نمایم (درصورتی که با یکی از دو گزینه اول موافقید ، بهتر است چه کسب و کاری راه اندازی نمایم و با چه میزان سرمایه اولیه ؟ واینکه چه راههایی برای جذب سرمایه وجود دارد؟ ، نکته ای که شاید لازم باشه اشاره کنم اینه که تنها سرمایه اولیه ما یه قطعه زمینه که متعلق به داداشمه و ممکنه حدود 80-70 میلیون تومان قیمت داشته باشه ، حال بنظر شما برای تهیه سرمایه اولیه کسب و کار بهتره ازش استفاده بشه یا خیر؟ درصورت استفاده لازم است با راهنمایی شما شغلی را انتخاب نمایم که تنها سرمایه اولیه مان از دستمان نرود ). 3. با سرمایه اولیه ای که تأمین نموده ام وارد بازار ملک و ساخت و ساز شوم (البته در این مورد به کمک یکی از همکارانم که چند سال سابقه کار در این زمینه را دارد و شرایطش شبیه بنده است) . البته استاد اینها تنها مواردی بودند که به ذهن بنده میرسید ، لطفأ شما راهنمایی ام کنید چه اقدامی انجام دهم تا فصل کاری زندگی ام را با ظریب اطمینان بالاتر و بازدهی بهتر آغاز نمایم؟ با تشکر ، موفق و پیروز باشید

message :

 

 

 

 

1- هركسي با پشتكار و تلاش زياد در هركاري نهايتا" موفق خواهد بود حتي اگر اين موفقيت به معني كسب تجربه باشد

2- اگر با كارهاي استخدامي سازگاري داريد بهتر است ببينيد افراد موفق در رشته تحصيلي شما چه مسيري را طي كرده اند و احتمالا" كمي تحمل در وضعيت شغلي فعلي و سپس تاسيس شركتي در همين حوزه فعاليت (سد سازي - آبرساني و ...) موفقيت آميز تر خواهد بود.

3- با توجه با پتانسيل هاي فعلي قاعدتا" ورود به بازار مسكن در شهرهاي بزرگ مانند كرمان موفقيت آميز خواهد بود البته در ميان مدت

 

 

 

Date : 1 مرداد 1391
09
و 18 دقیقه

خلیلی

name :

 
 

email :

 

سوال

subject :

با سلام حداقل وحداکثر حقوق برای فرد با مدرک کارشناسی چقدر می باشد و آیا در قانون کار مدرک برای تعیین حقوق و دستمزد اشاره شده اس یا خیر ؟ با تشکر

message :

 

 

با سلام

در سال 1391  حداقل حقوق تعيين شده روزانه 129900 ريال براي 7ساعت 20 دقيقه كار  مي باشد بعلاوه بعضي مزايا

حداكثر حقوق تعريفي ندارد و در شركتهايي كه طبقه بندي دارند گروه حقوق را تعيين مي كند و در ساير موارد توافقي است اما از حداقل حقوق نمي بايست كمتر باشد .

 

www.aryajob.com

 

 

 

Date : 24 تیر 1391
19
و 24 دقیقه

احسان

name :

 
 

email :

 

بیمه

subject :

با سلام ممنونم از مرامتون. حال کردم انقد سریع جواب دادید. شرمنده خب من معذرت میخوام یه سوال دیگه هم دارم.برای اینکه مدارک مغازه رفیقم رو ببرم چه مدارکی لازمه ؟مدارک مغازه رفیقم ببرم تا بتونم از روی اون بیمه بشم.و عنوان اینکه من چیکاره باشم اونجا مهم هست یانه؟مثلا میتونم حتی در باغ هم بنویسیم حسابدار یا اونجا دیگه فقط میشه کارگر؟بازم ممنونم ازتون

message :

 

با سلام

براي دريافت كد كارگاه مدارك ذيل لازم است

فتوكپي شناسنامه و كارت ملي كارفرما - كپي قولنامه يا سند مغازه يا باغ - تكميل فرم مربوطه

عنوان شغلي در كارگاه مهم نيست

 

www.aryajob.com

 

خدمت برادر محترم کارشناس خسته نباشید ، خداقوت عرض میشود
من توی شرکت چاپ به مدت 56 ماه فعالیت میکنم و سرپرست کارگاه ما قراردادمان را بصورت ماهانه تنظیم و تجدید قرارداد  میکند و درپی ان به صورت ماهانه از ما تصفیه حساب کامل میگیرد با این اوصاف من به علت فشار زیاد کار و عدم تطابق حقوق با کار مزبور و ایمن نبودن کار ، من توی این ماه میخام ( البته با دادن فورجه یک ماهه) با سرپرست کارگاه تصفیه حساب ، و بعد از انقضاء و اتمام قرارداد کار در این ماه ،  به کار دیگری مشغول شوم  . با این اوصاف و طرز قرارداد بستن که در بالا متذکر شده ام ایا من میتونم بیمه بیکاریم را مطالبه کنم ؟
و از طرز پاسخ دادن سریع و علمی شما به کاربران کمال تشکر را دارم و انشاء الله شاهد موفقیت روزافزون  این مرکز باشیم
اجرکم عندالله......

 

 

 

با سلام

در صورت داشتن شرايط حداقل 12 ماه سابقه بيمه در آخرين كارگاه (شركت چاپ)  مي توانيد از بيمه بيكاري برخوردار شود اما نكات ذيل را براي تسريع كار بكار بنديد

1- تاريخ پايان قرارداد موقت كار شما مطابق با آخرين روز واريز حق بيمه توسط كارفرما باشد

2- از تاريخ اتمام كار يك ماه فرصت داريد جهت تقاضاي مستمري بيمه بيكاري به اداره كار مراجعه نماييد

 

و در پايان اينكه مستمري بيمه بيكاري شرعا" و قانونا" حق جويندگان كاري است كه براي آنها شغلي پيدا نمي شود و بيكارند

 

 

با سلام به شما بختیاری هستم از مازندران- بابلسر متولد 1356 دانشجوی ترم آخر کارشناسی معماری از شما درباره اشتغال سوال دارم لطفا راهنمایی بفرمایید هم اکنون با گذراندن کارآموزی در بنیاد مسکن بابلسر مشغول کار هستم در بخشهای مختلف اداری و فنی اجرایی اجرای طرح هادی روستاها دوره کار آموزی را به اتمام رساندم و تا پیدا کردن کار مشغول کمک هستم. همچنین گواهینامه آموزش پایپینگ را قبلا زیر نظر شرکت پتروشیمی گذراندم. لطفا برای یافتن کار راهنمایی بفرمایید با تشکر

 

 

 

 

با سلام

رشته معماري از رشته هاي خوب و پردرآمد البته براي كساني كه مهارت و سابقه كافي در آن داشته باشند مي باشد تلاش كنيد مهارتهاي خود را مخصوصا" در ابنيه و طراحي دكوراسيون افزايش دهيد

 

 

 

Date : 29 مرداد 1391
00
و 24 دقیقه

حمید غ

name :

 
 

email :

 
 

subject :

با سلام اینجانب در سال 1384 یک باب مغازه اجاره نمودم و واحد خدمات کامپیوتری در آن تاسیس نمودم . در همان سال یکی از اقوام برخی روزها برای کمک به اینجانب به مغازه می آمد . در این حین یکی از مامورین بازرسی تامین اجتماعی با حضور در محل نام ایشان را به عنوان کارگر اینجانب ثبت می نماید . اما متاسفانه هیچگونه ابلاغیه به اینجانب ارائه نگردیده است تا بتوانم نسبت به ان اعتراض کنم . حال پس از گذشت 7 سال سازمان تامین اجتماعی از طریق صاحب مغازه به اینجانب اعلام کرده است که چند میلیون جریمه بابت سه ماه حق بیمه به اینجانب تعلق گرفته . حال از شما می پرسم در حالیکه اینجانب هیچ نیروی استخدامی نداشته ام و هیچگونه اطلاعی از تشکیل این پرونده نداشته ام چگونه می توانم از پرداخت این جریمه ناحق جلوگیری کنم ؟ لطفا جواب را ایمیل بنده ارسال فرمائید

message :

 

 

 

 

با سلام

قاعدتا" سازمان تامين اجتماعي بعد از 7 سال بدهي را ابلاغ نمي نمايد و طبق قانون موظف است بعد از 6 ماه اعلام بدهي نمايد

ضمن اينكه بدهي 3 ماه كار ميلونها تومان نمي شود و احتمالا" هم اكنون كه مالك مي خواهد ملك را بفروشند از بدهي مطلع گرديده است

لذا قبل از پايان مهلت اعتراض كتبي نماييد و عدم ابلاغ بدهي به شما مهمترين دليل بر بي اطلاعي شما بوده و نهايتا" بدهي سه ماه كاركرد را بپردازيد ضمن اينكه بدهكار اصلي فعلا مالك است كه ابلاغيه را به شما اطلاع نداده است .

 

 

21 و 28 دقیقه

Shanci

name :

 
 

email :

 

كار ازمايشي بي قرارداد

subject :

وارد شركتي شدم اعلان داشتند 1هفته ازمايشي شاغل شوم با وجود اينكه به نحوه احسند كار را انجام دادم بعد از 18 روز اخراج شدم تكليفم جيست من قرارداد براي اثبات كار ندارم ايا ميتوانم شكايت كنم از شركت؟

message :

 

 

با سلام

بستگي دارد براي چه مي خواهيد شكايت كنيد

اگر حقوق دريافت نكرده ايد بلي مي توانيد شكايت كنيد

اما اگر بخاطر اخراج مي خواهيد شكايت كنيد صرف نمي كند وقت خود را تلف كنيد

در عين حال براي دريافت حقوق و مزايا مي بايست بتوانيد ثابت كنيد كه شاغل بوده ايد

www.aryajob.com

 

 

Date : 6 شهریور 1391
21
و 54 دقیقه

ahmad

name :

 

moradian.ahmad@yahoo.com

email :

 

مشاوره

subject :

با سلام . اینجانب فردی هستم با 24 سال سابقه کاردر یک شرکت صنعتی با شرایط سخت و زیان آور و اکنون که میخواهم باز نشسته شوم طبق قانون اداره بیمه ، شرکت ملزم به پرداخت 4% جریمه به اداره بیمه برای شرایط سخت و زیان آور میباشد و این در حالی است که شرکت این 4% را که حدود 5 میلیون تومان می باشد از خود کار کنان میخواهد بگیرد ، لطفا راهنمایی فرمایید این کار قانونیست، با تشکر

message :

 

 

 

 

دفتر كاريابي ومشاوره شغلي غير دولتي آريا

 

شماره ثبت :الف/1/14949

بنام خدا

 

با سلام

شركت مي بايست اين مبالغ را ماهانه در ليست بيمه كاركنان محاسبه و به تامين اجتماعي پرداخت مي نمود اما از آنجايي كه اين كار انجام نشده درصورتي كه كارفرما حاضر به پرداخت آن نمي باشد بصورت دستجمعي شكايتي را به اداره كار منطقه ارائه دهيد تا پيگيري شده و حقوق كارگران محفوظ و بيمه مطالبه خود را از شركت بنمايد نه از كارگر

 

 

 

Date : 29 شهریور 1391
10
و 54 دقیقه

حبیب عبدال

name :

 
 

email :

 

ماده 80

subject :

با سلام برای بهر ه مندی از ماده 80 باید چیکار کنم من یک مرغداری دارم که از مهر ماه شروع به کار میکنم چگونه و از کجا باید اقدام به ماده 80 کنم

message :

 

 

با سلام

مرغداري ها تا 5 نفر مشمول معافيت 20 درصدي سهم كارفرما هستند و براي تعداد بيشتر از 5 نفر اگر در مشهد هستيد با شماره 38660999 و درساير شهرستانها با كاريبي شهرستان تماس بگيريد

موفق باشيد

 

 

Date : 2 مهر 1391
11
و 26 دقیقه

زهرا تقوی

name :

 
 

email :

 

هزینه مهد در شرکتهای خصوصی

subject :

با سلام واحترام سوالی دارم مبنی بر اینکه آیا شرکتهای خصوصی در صورت نداشتن مهد ،موظف به پرداخت هزینه مهد کودک می باشند ؟ اگر جواب مثبت است طبق کدام ماده قانونی و مبلغ آن چقدر است ؟ با تشکر

message :

 

با سلام

خير . پرداخت هزينه مهد كودك كارگران بر عهده كارفرما نبوده و مي تواند بعنوان مزاياي اضافي تلقي گردد

موفق باشيد

 

 

 

Date : 2 مهر 1391
21
و 04 دقیقه

حامد حسینی

name :

 

hkh1365@yahoo.com

email :

 

اشتغال

subject :

با عرض سلام و خسته نباشید ما چند نفر هستیم که بعد از اینکه خدمت سربازیمون توی یک ارگان دولتی تحت عنوان امریه به پایان رسید، بعلت نیازی که به ما احساس می شد از ما خواستن که ادامه همکاری بدیم و همونموقع یه قرار داد خرید خدمت با موضوع کار معین با ما بستن ولی هیچ حقوقی نمیدادن و میگفتن چون قرار داد شما از طرح های عمرانی تامین میشه باید بودجه طرحی ها بیاد و بعد حقوق شما یکجا پرداخت خواهد شد. اما الان با گذشت 6 ماه که از اون ماجرا میگذره به ما میگن قرارداد شما معتبر نیست و هیچ حقوقی به شما تعلق نمیگیره چرا که قرار داد شما رو معاون پشتیبانی وقت امضاء کرده و نه مدیر کل و الان باید برید خونه تون یا همینطوری کار کنید به امید اینکه بخشنامه جدیدی ابلاغ بشه! ما میدونیم میتونیم شکایت کنیم و حقوق 6 ماه رو بگیریم ولی در عین حال میدونیم با این کار شغلمون رو از دست خواهیم داد. بهترین عمل چی میتونه باشه؟ ممنون. ما توی این 6 ماه خیلی سختی کشیدیم. لطفا کمک کنید

message :

 

 

 

با سلام

معمولا" استخدام در سازمانهاي دولتي به همين شكل مي باشد و كارجو سالها با مزاياي كم باسازمان يا بانك همكاري و تحمل مي كند تا بالاخره طي يك آزمون استخدامي بعنوان نيروي كار باسابقه جذب مي شود

اين به شما بستگي دارد كه بخواهيدتحمل كنيد يا راه جديدي را انتخاب كنيد

موفق باشيد

 

 

Date : 6 مهر 1391
13
و 32 دقیقه

مینا

name :

 
 

email :

 

حق اولاد

subject :

با سلام من کارمند اموزش و پرورش با بیمه تامین اجتماعی و همسرم کارمند بانک با بینه تامین اجتماعی می باشد ولی چیزی تحت عنوان حق عائله مندی دریافت نمی کند .می خواستم بپرسم ایا دریافت حق عائله مندی و اولاد شامل من می شود .

message :

 

 

 

با سلام

بايستي سوال كنيد در صورتي كه قرارداد شما يا همسرتان مبتني بر قانون كار با كارفرما مي باشد و در صورت داشتن 2 سال سابقه بيمه تا دو فرزند مشمول مي باشيد

 

 

Date : 10 مهر 1391
12
و 02 دقیقه

غلامزاده

name :

 
 

email :

 

حق سنوات کارگران

subject :

حق سنوات و مرخصی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی جگونه محاسبه می شود؟

message :

 

 

با سلام

اين مزايا مخصوص كارگران شاغل است و بازنشستگان دريافت نمي كنند.

 

موفق باشيد

 

 

Date : 12 مهر 1391
14
و 31 دقیقه

مهدی عموئی

name :

 
 

email :

 

قانون کار

subject :

با سلام اینجانب ناظر عمرانی یکی از شرکتهای دولتی هستم وبصورت یک روز درمیان بین دوشهر با فاصله 60 کیلومتر رفت وآمد می کنم ودر قرادادم هم محل کار شهرهای استان قید گردیده است خواهشمنداست راهنمایی فرمایید آیا کارفرمامکلف به پداخت حق ماموریت به من می باشد.تامین وسیله ایاب وذهاب یا هزینه آن وظیفه من می باشد یاکارفرما.

message :

 

با سلام

با توجه به فاصله از كارگاه اصلي ( بيش از 50 كيلومتر) حق ماموريت معادل حداقل يك روز مزد ثابت مازاد بر مزد اصلي به شما تعلق گرفته و كارفرما مي بايست وسيله اياب و ذهاب را فراهم نمايد .ماده 46 و تبصره قانون كار

 

 

موفق باشيد

 

 

 

Date : 19 مهر 1391
08
و 42 دقیقه

sarvi

name :

 
 

email :

 

استعلام حراست

subject :

با سلام چندي پيش قرارداد استخدامي اينجانب بدليل استعلام حراست تمديد نشد . بعد از پيگيري متوجه شدم علت آن اين بوده كه اشتباها فكر مي كنند كه من در سازمان ديگري نيز مشغول بكار هستم ، در صورتي كه اين موضوع صحت ندارد و احتمالا بدليل تشابه اسمي است . چطور مي توانم از حق خود دفاع كنم . خواهشمند است راهنمايي بفرماييد

message :

 

 

با سلام

قاعدتا" اين موضوع بايستي توسط حراست سازمان شما حل شود مثلا با استعلام كتبي از سازمان دوم

 

موفق باشيد

 

 

 

Date : 22 مهر 1391
16
و 52 دقیقه

جواهری

name :

 
 

email :

 

ساعات کاری

subject :

یا عرض سلام و خسته نباشید...آیا محاسبات حقوق ماهیانه بر مبنای ماهانه 192 ساعت صحیح می باشد یا بر مبنای 176 ساعت در ماه؟ مبنای محاسبه اضافه کاری بر مبنای کدام درست است؟

message :

 

 

با سلام

بر اساس ماده 51 قانون كار هفته اي 44 ساعت و ماهانه (30 روزه ) مي باشد و مازاد بر اين مقدار 40درصد به حقوق ساعات كار بيشتر  بعنوان اضافه كار محسوب مي شود

 

موفق باشيد

 

 

 

Date : 20 مهر 1391
18
و 04 دقیقه

مرجان فرامرزپور

name :

 
 

email :

 

سوال

subject :

با سلام من از طریق سایت ثبت نام کردم ولی نمیتونم کار رو از سایت شما بگیرم باید حضورن بیام و کارها رو شما آدرس بدید؟ چون دکمه انتخاب کنار کارها نیست؟

message :

 

با سلام

. ثبت نام درسايت بعنوان درج در بانك اطلاعاتي محسوب مي شود اولويت معرفي به دركاريابي آريا ابتدا ثبت نام شدگان حضوري در دفتر كاريابي مي باشد و پس از آن از اطلاعات سايت استفاده و دعوت به ثبت نام مي گردد

 

موفق باشيد

 

 

با سلام

بنده کارمند بنیاد مسکن بودم و 2 ماه پیش در یک ماموریت خودرو حامل بنده دچار واژگونی گردید که باعث جراحت و بستری شدن بنده در بیمارستان گردید

با وجود اینکه بنده مسئولین اداره را در جریان قرار داده بودم ولی گزارش حادثه به سازمان تامین اجتماعی گزارش نگردیده است

همچنین تمامی هزینه ها توسط خودم پرداخت شد

با توجه به ماده 65 و 66 قانون تامین اجتماعی و اینکه بنده به عنوان سرنشین خودرو مشمول بیمه شخص ثالث میباشم و سازمان تامین اجتماعی موظف به پرداخت کمک های بیمه شخص ثالث میباشد در صورتی که بنیاد مسکن گزارش حادثه به تامین اجتماعی رد ننموده باشد به چه طریق میتوان جهت انجام این مورد اقدام نمود.

ضمنا بنده یک ماه بعد از حادثه استعفا دادم و در حال تصفیه حساب می باشم و بعد از حادثه هنوز از ناحیه گردن احساس درد دارم و این مورد به مرور بیشتر میگردد.

با توجه به اینکه کارفرما هیچ یک از تعهدات خود در قبال حادثه کاری که برای بنده اتفاق افتاده را انجام نداده بنده کجا و به چه ترتیبی درخواست رسیدگی نمایم

با تشکر

 

با سلام

شايد با مدارك مستند در بيمارستان بتوانيد نسبت به آن تقاضاي بررسي از شعبه تامين اجتماعي را نموده و بازرس سازمان تامين اجتماعي بعد از مراجعه به كارگاه و تاييد كارفرما و اسناد موجود مي تواند آنرا تاييد نمايد

در مرحله اول تقاضاي خود را به شعبه تامين اجتماعي و اداره كار شهرستان كتبا اعلام نماييد .

 

موفق باشيد

 

 

 

Date : 18 آبان 1391
12
و 25 دقیقه

حنیفه حنیفه زاده

name :

 
 

email :

 

استمداد کمک

subject :

به نام خداوند بخشنده مهربان سلام علیکم موضوع مشکلات بیمه و تامین اجماعی احتراما به استحضار میرسانم که اینجانب حنیفه حنیفه زاده کارشناس مخابرات هستم. از تاریخ 1/1/1359لغایت1/7/1365 در کارگاهی بنام مسافرخانه سیادت کار کردم واز آن تاریخ یعنی 2/7/1365لغایت 2/7/1369 در سپاه پاسداران اشتغال داشته ام و از تاریخ2/7/1369 تاحال کارمند مخابرات هستم.مشکل از تاریخ 1/1/1359لغایت1/7/1365 میباشد که کارفرما به دلیل عدم توانای مالی بدلیل جنگ نتوانسته حق بیمه مرا پرداخت نماید ودر تاریخهای2/7/1365لغایت29/12/1367پرداخت نموده که در آن زمان بنده در سپاه بودم وبابت انتغال سابق سپاه به تامین اجتماعی مبلغ68000000ریال در سال 1387 از اینجانب دریافت شده است.بند در تاریخ18/7/1391به اداره کار مراجعه و از کارفرما شکایت کردم در تاریخ24/7/1391جلسه سازش انجام وکارفرما حاضر شد و قبول کرد برای تاریخ8/8/1391جلسه هیات تشخیص کذاستن که کارفرما حاضر شد و در تاریخ 16/8/1391 جواب هیات تشخیص برای بنده رای مردود صادر کردند بنده هم در خواست تجید نظر کردم حال با شرایط اعلام شده اگر میتوانید به بنده کمک کنید شماره تماس بنده 09122043888و09392043838 میباشد از بابت حق الزحمه مشکلی ندارم باتشکر حنیفه حنیفه زاده

message :

 

 

با سلام

براي دريافت سوابق تامين اجتماعي شما نياز به راي اداره كار مبني بر اشتغال در كارگاه را داريد

اگر كارگاه (مسافرخانه) درزمان اشتغال شما ليست بيمه و بازرسي داشته اما بيمه براي شما رد نشده كه هيچ كاري نمي توانيد انجام دهيد و مي بايست در همان زمان به سازمان تامين اجتماعي مراجعه و تقاضاي بازرسي مي كرديد

اگر هم ليست بيمه شما ارسال شده اما كارفرما بدهي خود را نپرداخته سوابق شما محفوظ است و كارفرما بدهكار اما سازمان تامين اجتماعي موظف به ارائه خدمات به شما مي باشد

اما اگر كارگاه اصلا" ليست بيمه نداشته نياز به راي اداره كار مبني بر اشتغال داريد كه براي سالهاي قبل به ندرت صادر مي گردد.

 

 

موفق باشيد

 

 

Date : 17 آبان 1391
22
و 27 دقیقه

بنی اسدی

name :

 
 

email :

 

سوال

subject :

با سلام درشرکتی کارمیکنم که در24فروردین امسال ازتامین اجتماعی جهت بازرسی مراجعه کردند درآن زمان 2 نیروی آزمایشی فاقد قرارداد مشغول بکاربوده اند اسم آنهادر گزارش بازرس آمده درصورتی که آن 2 نفر بعد پایان دوره آزمایشی نظر موافق مدیر عامل رانتوانپستند جلب کنند وازکار برکنار شدند حال بعد از7ماه جرائم مربوط به آن دونفر جهت شرکت ارسال شده چکار باید کرد؟ متشکرم

message :

 

با سلام

در قانون كار فعلي عنوان آزمايشي يا آموزشي و از اين باب نداريم و كارفرما موظف است از اولين روز اشتغال كارمند يا كارگر بيمه پرسنل را پرداخت نمايد مگر در مواقعي كه كارگر از دانشگاه يا آموزشگاه خود نامه كار اموزي داشته باشد يا از اقوام درجه اول كارفرما باشد كه با ارائه مدارك به بازرس مي تواند از درج آن خودداري نمايد.

درعين حال شما مي بايست قبل از پايان مهلت اعتراض به بدهي اعتراض كتبي نماييد و سپس با شركت در جلسه مربوطه و ارائه مداركي مبني در عدم اشتغال بعد از دوره گفته شده (مدارك اشتغال ايشان در ساير كارگاهها يا سربازي يا ...) تقاضاي كسر و تقسط بدهي نماييد.

ضمن اينكه تا پايان اذر ماه فرصت استفاده از تخفيف جرائم را داريد.

 

موفق باشيد

 

 

Date : 15 آبان 1391
14
و 02 دقیقه

وحید صادقی

name :

 
 

email :

 

اشتباه تامین اجتماعی در ثبت کارگر ماده 80

subject :

با سلام وتشکر از اطلاع رسانی شما اینجانب در خرداد سال جاری دو نفر کارگر برای محل کار خود استخدام نمودم . یک نفر آزاد و با قرارداد 15 روزه و یک نفر از طریق موسسه کاریابی و 30 روزه . الان متوجه شده ام که تامین اجتماعی در ثبت این افراد اشتباه و کارگر آزاد را ماده 80 و فرد معرفی شده از کاریابی را آزاد ثبت و تا کنون در دریافت بیمه کارفرمایی مبلغ بیشتری دریافت نموده اند وقتی مراجعه و مسئله را طرح کردم صحبت های مرا تائید نمودند ولی گفتند مشکل قابل حل نیست و فقط تنها می توانیم هر دو کارگر را آزاد محاسبه نمائیم ! اگر قوانینی برای حل مشکل وجود دارد راهنمائی فرمائید .با تشکر

message :

 

 

با سلام

قاعدتا" تامين اجتماعي نمي تواند هزينه اشتباه خود را برگردن كار فرما بياندازد بهتر است كتبي اعتراض نموده و شعبه ، اداره كل استان و در نهايت ديوان عدالت اداري را به كمك بطلبيد

 

موفق باشيد

 

 

Date : 15 آبان 1391
01
و 15 دقیقه

ارسلان

name :

 
 

email :

 

شرايط مستمري بگير شدن مادرم

subject :

پدر اينجانب سابقه يك سال بيمه تامين اجتماعي در بيست وپنج سال قبل دارد و دو سال پيش فوت نمود آيا ميتوانيم تا ده سال را حق بيمه وتريز كنيم تا مادرم و خواهرم كه كم شنوا ميباشد مستمري بگير شوند

message :

 

 

 

با سلام

متاسفاه چنين امري مقدور نيست و بايستي قبل از فوت پدر به فكر بيمه كردن مي بوديد

 

موفق باشيد

 

 

 

 

با سلام

شرايط شما از قوانين شهرداري ها تبعيت مي كند و نه از قانون كار لذا در اين مورد راهنمايي زيادي نمي توانيم نماييد اما از آنجايي كه اعلام كرده ايد كارمند مامور بخدمت خدمات موتوري شهرداري هستيد ظاهرا كارمند زير مجموعه شهرداري محسوب مي شويد .

 

موفق باشيد

 

با سلام

براي دريافت سوابق تامين اجتماعي شما نياز به راي اداره كار مبني بر اشتغال در كارگاه را داريد

اگر كارگاه (مسافرخانه) درزمان اشتغال شما ليست بيمه و بازرسي داشته اما بيمه براي شما رد نشده كه هيچ كاري نمي توانيد انجام دهيد و مي بايست در همان زمان به سازمان تامين اجتماعي مراجعه و تقاضاي بازرسي مي كرديد

اگر هم ليست بيمه شما ارسال شده اما كارفرما بدهي خود را نپرداخته سوابق شما محفوظ است و كارفرما بدهكار اما سازمان تامين اجتماعي موظف به ارائه خدمات به شما مي باشد

اما اگر كارگاه اصلا" ليست بيمه نداشته نياز به راي اداره كار مبني بر اشتغال داريد كه براي سالهاي قبل به ندرت صادر مي گردد.

 

 

Date : 14 آذر 1391
17
و 08 دقیقه

مهدوی

name :

 
 

email :

 
 

subject :

با سلام اینجانب با مدرک کارشناسی مکانیک به عنوان کاراموز حدود 1 سال است که در یک شرکت دولتی مشغول به کار هستم می خواستم بدونم وظیفه کلی یک کاراموز چیه.

message :

 

 

با سلام

كارآموز كسي است كه با معرفي نامه دانشگاه يا آموزشگاه جهت گذراندن دوره اي محدود (معمولا" حداكثر 3 ماه) به يك كارگاه مراجعه مي نمايد و كارفرما هيچگونه تعهدي (بيمه و دستمزد) نسبت به ايشان ندارد

گاهي بعضي از كارفرمايان با نام كارآموز در قبال تعهدات خود به پرسنل كوتاهي مي نمايند به نظر مي رسد اگر حقوق مكفي دريافت مي كنيد بهتر است شرايط را تحمل كنيد تا بعد از چند سال رسمي شويد ولي اگر رايگان كار مي كنيد بهتر است بيشتر بررسي نماييد

 

Date : 26 آذر 1391
00
و 03 دقیقه

مهدی بیابانی

name :

 
 

email :

 

بیمه بیکاری

subject :

با سلام،من مدت 8 ماه در یک کارخانه کار می کنم و کل سابقه کارم همین 8 ماه است،متاهل هستم،اگر مرا بیرون کنند بیمه بیکاری به من تعلق می گیرد؟چه مدت؟ممنون

message :

 

 

 

با سلام

با 8 ماه سابقه در صورتي كه قرارداد يك ساله داشته باشيد و قبل از موعد پايان قرارداد شما را بيرون كنند با شكايت مي توانيد متقاضي بيمه بيكاري شويد اما در صورت پايان قرارداد در 8 ماه بيمه بيكاري تعلق نمي گيرد

 

Date : 27 آذر 1391
23
و 08 دقیقه

سعید حسنی

name :

 
 

email :

 

قرارداد کار

subject :

باسلام بنده پنج سال هست که دریک کارخانه بصورت قراردادی نگهبان هستم وقراردادآخر بنده سه ماهه بود که چهل و پنج روز قبل از اتمام آن بعلت حادثه در محل کارم به چهار ماه استعلاجی رفتم ودو ماه پس از پایان آخرین قرار دادم به سر کار قبلی خود بازگشتم و اکنون بیست روز میشود که بدون امضا هرگونه قراردادی مشغول کار هستم سوالم این است که آیا کارفرما بدلیل عدم انعقاد قرارداد بامن موظف به استخدام دائم بنده میباشد ودر کل حکم قانون دراین راستا چیست ؟ باتشکر

message :

 

 

با سلام

قانون كار در اين مورد دستور دقيقي نداده و معمولا به نظر هيات هاي تشخيص و حل اختلاف اداره كار منطقه منوط مي گردد البته به شرطي كه عدم تمديد قرارداد در آخرين قرارداد پيش بيني نشده باشد كه معمولا" ذكر مي شود در صورت عدم تمديد قرارداد يك دوره بر اساس آخرين قرارداد تمديد مي گردد .

 

 

 

 

با سلام

ضمن تشكر از تماس شما به اطلاع مي رساند توان اخراج شما توسط كارفرما بستگي به نوع قرارداد شما دارد. در صورتي كه قرارداد موقت داشته باشيد كه به پايان رسيده يا شرايط فسخ در آن ايجاد شده باشد و يا در صورتي كه قرارداد نداشته ورسمي بوده اما شركت داراي شوراي كارگري باشد كه تصميم كارفرما را تاييد كند با پرداخت سنوات و مطالبات كارفرما مي تواند شما را اخراج كند اما در غير اينصورت فقط با راي هيات تشخيص اداره كار و دريافت 45 روز تا 3 ماه براي هر سال كار مي تواند با شما تسويه نمايد . براي سوالات بيشتر با خط تلفن ثابت با شماره 9095113030  در مشهد تماس بگيريد.

موفق باشيد

سلام وخسته نباشيد من 26 ساله هستم و دنبال كار مي گردم ..ليسانس بازر گاني وبدون هيچ سابقه ومهارتي...مي خواستم من را در پيدا كردن كار هميارييم كنيد ...منون از راهنماي شما

 

با سلام

در مرحله اول در مراكز كاريابي معتبر ثبت نام نماييد

دوم اينكه اگر مي خواهيد بازرگان خوبي شويد ابتدا بايستي ياد بگيريد چگونه بازاريابي و فروشنده خوبي شويد و سپس زبان انگليسي خود را ارتقا دهيد.

اما اگر مي خواهيد يك كارمند اداري ساده باشيد حداقل اينكه نرم افزارهاي word   و  اكسل را مسلط شويد (مدرك مهم نيست) و روابط عمومي خود را افزايش دهيد

www.aryajob.com

 

 


در مواردي كه به تناوب و بدون نظم خاصي فردي در شيفت خاصي كار مي كند اگر بصورت غير منظم باشد و محدود فقط به نسبت همان مدتي كه در شيفت عصر يا شب شاغل  بوده بميزان  5/22 درصد اضافه حقوق دريافت مي نمايند يعني مثلا براي دو شب كاري دستمزد 2روز ضرب در 5/22 درصد به حقوق اضافه مي شود

موفق باشيد

 

لیست منو ها
ثبت نام

جستجوی نیروی کار

نيروهاي مورد نياز اين هفته

بیمه بیکاری

اپليكيشن هاي مفيد كار

دريافت سوابق بيمه

مشاور كارفرمايان

کار و اقامت اتباع خارجی

شرايط لغو تعهد فارغ التحصيلان دانشگاههاي دولتي

مشاوره کار و تامین اجتماعی

حقوق و دستمزد 1402وسالهاي قبل

جستجوي شغل

طرح كارورزي

ثبت درخواست نيروي كارفرمايان

قانون کار جمهوری اسلامی ایران

مشاوره ،آموزش و سوالات

سایتهای مرتبط ومفید

تسهیلات

آگهي هاي استخدام دولتي و كشوري

مشاوره دادخواستهای کارگری

خبرها

سیستم عملیاتی کاریابی

راهنماي حق الزحمه استخدام شدگان كاريابي

مطالب متنوع اشتغال

 
آمار سایت
بازديدهاي امروز: 151
بازديدهاي ديروز: 114
کل بازديدها: 3737992
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کاریابی آریا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است